Kariyerine programcı olarak 1998 yılında başlayan Haluk Diriker, 2006 yılında oyun sektörüne Yapay Zeka Tasarımcısı olarak giriş yapmıştır.
Çalıştığı ilk proje olan Age of Conan adlı MMO’da, ileri seviye canavarların tasarımcısı ve üreticisi olarak başlayarak, projenin ilerieyen saflarında Massive PvP olarak adlandırılan 24 v 24 kale kuşatmalarını üreten takımın lideri olarak devam etmiştir.
Daha sonra Crytek’te başlayan bir MMO projesi ile tasarım kariyerine devam eden Haluk, bu projenin erken sonlanması ile Ryse: Son of Rome adlı aksiyon oyunun ana tasarımcısı olarak Crytek kariyerini sürdürmüştür. Ryse için konseptin geliştirilmesi, projenin kurulumu ve genel oyun mekaniklerinin geliştirilmesinde rol aldı.
2012 yılında Sproing ile mobil oyun sektörüne geçiş yaparak, burada bir çok F2P oyunun geliştirilmesinde, monetization tasarımlarında çalışmış, stüdyoda ve başka stüdyolarla ortak üretilen projelerde tasarım danışmanı olarak destek vermiştir.
2016 – 2022 yılları arasında çeşitli start-upların kurucu takımlarında, PC için strateji ve aksiyon türlerinde tasarım ve üretim sorumlusu olarak çalışmıştır. Haluk Diriker, Nyan Heroes Oyun Yönetmeni olarak, Sanat, Tasarım, Ekonomi ve İşe Alımdan sorumlu yönetici olarak çalıştı. Oyunun ve üretimin kalitesini AAA standartlarına çıkarmak için oyun geliştirme çabalarını yönetti.
Şu anda, Farcana’nın ticari başarısından sorumlu Ürün Yönetmeni olarak çalışmaktadır.