KURS MÜFREDATI

Ders 01

Blender'e Giriş ve Arayüz Tanıtımı

  • Blender'in indirilmesi ve kurulumu
  • Arayüz genel bakışı ve temel kontrollerin açıklanması
  • 3D görünüm ve viewport kullanımı
  • Properties paneli ve temel özellikleri
  • Viewport'un ana bileşenlerinin incelenmesi: Ortam ışığı, kamera, nesneler
  • Temel kontrollerin açıklaması: Kamera, görünüm, seçim araçları
  • Temel nesnelerle alıştırmalar yapılması (küp, daire, silindir, düzlem oluşturma ve düzenleme)

Ders 02

Temel Objeler ve Düzenleme

  • Edit Mode ve Object Mode arasında geçiş yapma
  • Düzenleme modunun detaylı incelenmesi ve araçlarının kullanımı
  • Object Mode'un kullanımı ve önemi
  • Modlar arasında gezinme yöntemleri ve kısayolların öğrenilmesi
  • Blender'da dönüşüm işlemlerinin nasıl yapıldığının anlatılması
  • Nesnelerin taşınması, döndürülmesi ve ölçeklenmesinin uygulanması
  • Özelleştirilebilir hızlı araçların (Quick Favorites) nasıl oluşturulduğunun gösterilmesi

Ders 03

 

Obje Modelleme

  • Edit Mode'un detaylı incelenmesi ve nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
  • Modelleme araçlarının uygulanması ve farklı senaryolarda nasıl kullanılacağının gösterilmesi
  • Temel modelleme tekniklerinin uygulanması: Extrude, Bevel, Loop cut
  • Nesnelerin birleştirilmesi ve ayarlanması: Merge
  • Modifier araçlarının kullanımı ve detaylı incelenmesi
  • Mirror, boolean, subdivision ve diğer modifier araçlarının tanımları ve pratik uygulamalarla öğrenilmesi

Ders 04

 

3D Modelleme Teknikleri

  • Kesme, birleştirme ve diğer katı modelleme tekniklerinin incelenmesi
  • Katı modelleme sırasında modifier araçlarının etkin ve verimli bir şekilde kullanımı
  • Katı modelleme için pratik alıştırmalar yapılması ve örneklerle tekniklerin pekiştirilmesi
  • Katı modelleme ile karmaşık nesnelerin nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi
  • Boolean işlemlerinin kullanımı ve nasıl uygulanacağının öğrenilmesi
  • Boolean işlemleri sırasında temiz ve optimize edilmiş sonuçlar almak için topoloji yönetiminin önemi ve nasıl yapılacağının öğrenilmesi

Ders 05

 

Blender ile Organik Modelleme

  • Sculpt Mode'un detaylı incelenmesi ve nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
  • Brush araçlarının uygulanması ve farklı etkilerin nasıl elde edileceğinin öğrenilmesi
  • Farklı brush araçlarıyla çalışma: Inflate, Grab, Smooth, Crease, Pinch
  • Organik modelleme süreçlerinin oluşturulması ve pratik uygulamalarla pekiştirilmesi
  • Referans görsellerinin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi ve modelleme sürecine nasıl yardımcı olabileceğinin anlatılması
  • Topoloji ve model iyileştirmenin önemi ve nasıl yapılacağının öğrenilmesi
  • Low poly ve High poly detaylar arasındaki farkların incelenmesi ve hangi durumlarda hangisinin tercih edilmesi gerektiğinin öğrenilmesi

Ders 06

İleri Modelleme Teknikleri

  • Array ve Mirror modifiye araçlarının detaylı kullanımı ve farklı senaryolarda nasıl uygulanabileceğinin öğrenilmesi
  • Bezier eğrileriyle modelleme pratiği yapılması ve farklı şekillerin nasıl oluşturulabileceğinin öğrenilmesi
  • Boşlukları ve karmaşık şekilleri oluşturma tekniklerinin öğrenilmesi ve pratik uygulamalarla pekiştirilmesi
  • Modifiye araçlarının ileri düzeyde kullanımının gösterilmesi ve örneklerle anlatılması

Ders 07

UV ve Temel Doku Uygulama

  • UV işlemlerinin detaylı incelenmesi ve nasıl yapılacağının öğrenilmesi
  • Bir nesnenin UV haritasının nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi
  • UV sırasında texel yoğunluğu ve harita alanının nasıl optimize edileceğinin öğrenilmesi
  • Basit bir doku oluşturma ve nasıl uygulanacağının öğrenilmesi
  • Doku oluşturma ve düzenleme tekniklerinin öğrenilmesi
  • UV düzenleme araçlarının detaylı kullanımı ve farklı senaryolarda nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
  • Magic UV ve UV Unwrap gibi özelliklerin kullanımının öğrenilmesi

Ders 08

Materyal Oluşturma ve Görselleştirme Teknikleri

  • Materyal oluşturma tekniklerinin genel bir incelemesi ve nasıl yapıldığının öğrenilmesi
  • Roughness, Metallic ve diğer materyal özelliklerinin nasıl ayarlanacağının öğrenilmesi
  • Materyal oluştururken fiziksel doğruluk ve gerçekçilik hedeflerinin nasıl belirleneceğinin öğrenilmesi
  • Görselleştirmenin önemi ve görsellerdeki püf noktaların öğrenilmesi
  • Cycles ve Eevee gibi render motorlarının özelliklerinin incelenmesi
  • Uygun render motorunun nasıl seçileceğinin öğrenilmesi

Ders 09

Doku ve Malzeme Detayları

  • Doku oluşturma için gelişmiş tekniklerin öğrenilmesi
  • Procedural Texture alıştırmaları yapılması
  • Texture Map ve Normal Map gibi doku araçlarının model üzerine entegrasyonunun öğrenilmesi
  • Materyal düzenleme ve karmaşık dokuların nasıl uygulanacağının öğrenilmesi
  • Farklı teknikler kullanarak karmaşık dokuların nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi
  • Texture Painting pratiği yapılması

Ders 10

Temel Işıklandırma Teknikleri

  • Farklı ışık kaynaklarının kullanımı ve ışıklandırma türlerinin öğrenilmesi
  • Ambiyans, yansıma ve gölgeleme gibi temel ışıklandırma terimlerinin açıklanması
  • Işıklandırma seçeneklerinin nasıl ayarlanacağının öğrenilmesi
  • Farklı sahne türleri ve ortamlar için nasıl ışıklandırma setleri oluşturulacağının öğrenilmesi
  • Işıklandırma stili ve atmosferin nasıl belirleneceğinin öğrenilmesi
  • HDRI ve HDR görsellerinin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi ve sahne üzerindeki etkisinin anlaşılması

Ders 11

Kamera ve Görüntüleme Ayarları

  • Kameranın nasıl yerleştirileceği ve ayarlanacağının öğrenilmesi
  • Kamera ayarlarının nasıl özelleştirileceğinin öğrenilmesi
  • İstenen kompozisyonun nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi
  • Görüntü boyutu ve oranının nasıl ayarlanacağının öğrenilmesi
  • Render ayarlarının nasıl yapılacağının öğrenilmesi
  • Depth of Field ve diğer kamera ayarlarının nasıl kullanılacağının öğrenilmesi

Ders 12

Proje Finalize

  • Sahne içerisinde yer alacak objelerin kompozisyon ile doğru orantıda ölçeklendirilmesi için uygulanabilecek tekniklerin öğrenilmesi
  • Render alma işleminin nasıl gerçekleştirileceğinin öğrenilmesi ve sonuçların nasıl inceleneceğinin öğrenilmesi
  • Rendering sürecinde nasıl optimizasyon yapılacağının ve render sonuçlarının nasıl kaliteli hale getirileceğinin öğrenilmesi
  • Final projenin sunumu için farklı çıktı seçeneklerinin nasıl değerlendirileceğinin öğrenilmesi
  • Projenin tamamlanması ve yayınlama için gerekli hazırlıkların nasıl yapılacağının öğrenilmesi