KURS MÜFREDATI

Ders 1

  • ZBrush arayüzü, navigasyon, menüler, brushların tanıtımı, simetrik çalışma, maskeleme, Dynamesh

Ders 2

  • Subtool menüsü, fırçalarda alpha ve stroke kullanımı, polypainte giriş.

Ders 3

  • Selection fırçaları, polygroupların tanıtımı ve kullanımı, merge split özellikleri.

Ders 4

  • Anatomiye giriş, insert mesh fırçalarının kullanım şekilleri, block-out.

Ders 5

  • Append ve insert mesh mantığı ile karakter block-out çıkarma tekniklerine giriş.

Ders 6

  • ZSphere tanıtımı ve kullanımı, zsphere ile base model çıkarma ve çalışmaya uygun hale getirme.

Ders 7

  • Karakter kıyafet ve aksesuar yaratma tekniklerine giriş, ZRemesher, ZModeler.

Ders 8

  • Curve fırçalarının kullanım alanları, uygulamaları ve ayarları.

Ders 9

  • ZRemesher Project yöntemi ile detay aktarma, Decimation Master, Maya Retopology.

Ders 10

  • Karakterlerde UV, Maya'da ve ZBrush'ta UV açma yöntemleri, UV kullanarak ZBrush'ta doku atama.

Ders 11

  • Insert mesh ve curve mesh yaratma, Transpose Master ile karakter pozlama.

Ders 12

  • ZBrush export türleri, kısaca 3D print export ayarları, map export alma, diffuse, specular gibi maplerin ufak tanıtımı.

Ders 1

  • Maya arayüzü, kamera hareketleri, polygon modellemeye giriş, primitif modellerle çalışma.

Ders 2

  • Subdiv modellemenin tanımlanması, modelleme araçlarının kullanımı, layerlar, referanslı çalışma.

Ders 3

  • Sahne düzeni ve hiyerarşi, outliner kullanımı, gruplama, gizleme, kopyalama. Pivot hareketleri, snapleme.

Ders 4

  • Orta düzey modelleme teknikleri. Düzgün topolojinin tanımı, triangle ve quadlar, boolean.

Ders 5

  • Özel kopyalama teknikleri, simetri ile çalışma, mirrorlama çalışmaları. Deformerlara giriş.

Ders 6

  • Temel materyal bilgisi, renk atama. Lattice deformer ve bend deformer kullanımı.

Ders 7

  • Maya'da organik modelleme tanıtımı ve uygulamaları.

Ders 8

  • Modeling Toolkit, live object ile quad draw çalışmaları.

Ders 9

  • UV açmaya giriş, tanım ve basit modeller üzerinde UV uygulamaları.

Ders 10

  • İleri düzey UV uygulamaları, shell boyutlandırmaları ve layout.

Ders 11

  • İleri düzey modelleme teknikleri ve uygulamaları.

Ders 12

  • Export seçenekleri, diğer programlarla uygun çalışma, genel tekrar.

Ders 01

  • Arayüzü tanıma. Model aktarma, Substance toollarına tanıma.

Ders 02

  • Materyal bağlama.

Ders 03

  • Zbrush ve Maya üzerinde yapılan çalışmaları Substance üzerinden geliştirmek, dokularını vermek.

Ders 04

  • Yapılan modellerin textureını oyuna hazır hale getirmek, Substance'da render.

Ders 1

  • Riggingin kapsamı. Basit ve karmaşık setuplar üzerinde konu ile ilgili bilgilendirmeler. Maya arayüzüne alışma, rig toollarını gözden geçirme ve basic yöntemler.
  • Jointler, constraintler ve deformerlara giriş. Hiyerarşik düzeni anlama. Grup ve pivot konsepti.

Ders 2

  • IK ve FK kavramları. Overlap kavramı, overlap icin örnek bir FK chain olusturma. Rigde IK in kullanımı. Örnek modelde IK setup.
  • Primitive geometrilerle basic bir "dummy rig" olusturma. Skin e giriş, dummy nin jointler ile setup.

Ders 3

  • Biped setupa giriş. Joint placement, anatomik referanslarla iskeleti olusturma. Rough skinning.
  • Skinning detaylandırma, paint weights tool un kullanımı.Biped rigin tamamlanması. Final cleanup, test pozlar.

Ders 4

  • Workshop: Mekanik ve Organik asset setup
  • Biped rig’in tamamlanması. Final cleanup, test pozlar.

Ders 1

  • Autodesk Maya Animasyon araçlarının kullanımı.

Ders 2

  • 12 Animasyon prensibi, timing spacing.

Ders 3

  • Planlama ve blocking aşamaları. Key frame,Breakdown, in beetween.

Ders 4

  • Aticipation - Strech & Squash konusu anlatılıyor.Parkur animasyonunun tasarımı yapılıyor.Viewport 2.0 ayarları.

Ders 5

  • Constrainler ve Parentlama mantığı. ZV parent script inin karakter üzerinde kullanımı.

Ders 6

  • Overlapping action konusu işleniyor. Secondary action.

Ders 7

  • Contrast in timing, Contrast posing konuları işleniyor. Selection tool Picker kullanımı. Tweening, Studio library. Full body rig ile vücut pozlamaları.

Ders 8

  • Moving Hold. Poz anında hareketin canlılığının devam etmesi.

Ders 9

  • Dinamik pozların Oluşturulması - Line of actions.

Ders 10

  • Düz yürüme , Dögüsel yürüme. Döngüsel yürüme animasyonlarında ayakların yere sabitlenmesi.

Ders 11

  • Davranış Pozları ve Abartı.

Ders 12

  • Ağırlık & ve Denge.

Ders 13

  • Göz kırpma, kaş, göz animasyonu üzerinde durulup alıştırmalar yapılıyor

Ders 14

  • Facial Expressions,Lypsinc.

Ders 15

  • Cartoon tarzı animasyon stili çözümleme.
  • Polishing yaparken dikkat edilmesi gerekenler.

Ders 16

  • Film pipeline ı ve planlama.

Ders 17

  • Previs ve layout Sahnelerin taslak aşaması. Çalışma pipeline ına uygun sahnelerin tasarlanması.

Ders 18

  • Camera Sequencer ın kullanımı shotlarla çalışma.

Ders 19

  • Sahne devamlılığı.

Ders 20

  • Hikayenin 3D ortamda cameralarının ayarlanıp hikaye bütünlüğünün çözümlenmesi.
  • Previz final- Shotların dağılımı.

Ders 21

  • Proje sunumları.

Ders 22

  • Proje sunumları.

Ders 1

  • Story board Nedir? Hikaye çatısı oluşturma Ekip ve yönetmenlerle çalışmak film süreci
  • Sahneleme ve Kompozsizyon Camera açıları Temiz sahne oluşturmanın püf noktaları

Ders 2

  • Karakter Geliştirme.
  • Hareketli sahne çözümü ve Line of actions.

Ders 3

  • Sahne devamlılığı. Açısal problemler.
  • Proje inceleme Dinamik pozların oluşturulması

Ders 4

  • Sektör hakkında bilgi. Görsel hikaye anlatımı, ölçekler, kamera açıları
  • Hikayeyi resimlemek: Storyboard 1

Ders 5

  • Hikayeyi resimlemek devam: Lens kullanımı, mis-en-scene, layout.
  • Kurgu, hikayenin ritmi.

Ders 6

  • Animasyonda oyunculuk.
  • Karakter ve Mekan tasarımı sürecini yönetmek.

Ders 1

  • Genel Bilgi, ödevler.
  • Işık, kaynak, yüzey ve kamera ilişkisi.
  • Temel Texture, Model uygulamaları, RS Subdivision.

Ders 2

  • PBR, intro to Substance Painter, Shading, Texturing Normal, Displacement, Roughness, 8bit, 16bit, colorspace substance to Redshift Maya.

Ders 3

  • Redshift Lights and Shaders Area, Directional, Spot, Portal, Dome Lighting Techniques, Studio, Indoor, Outdoor, HDR.

Ders 4

  • Redshift Lights and Shaders Redshift Material, Subsurface, Architectural… etc Material Blender, Displacement Blender, Sprite Shader

Ders 5

  • Maya Color Management, intro OCIO Redshift Dome Light, rayswitch, projection.

Ders 6

  • Live action over cgi workflow.
  • Render layers, passes Base render elements.

Ders 7

  • Redshift AOVs Redshift Masks, mattes, PuzzleMatte, CryptoMatte.
  • Compositing intro to Fusion Color theory, Color Spaces, LUTs, OCIO.

Ders 8

  • Linear Workflow Merge Techniques, Bitmap, Masks, Most Used Nodes, Sapphire.
  • Dynamics, particle system.

Ders 9

  • Mash workflow 1

Ders 10

  • Fusion Arayüzüne Giriş / Araçlara (Tools/Nodes) Genel Bakış.
  • Roto - RotoPaint / Keying

Ders 11

  • 3D Workspace / Camera Tracker / Projections ve Modeler.

Ders 12

  • Compositing intro to Fusion Color theory, Color Spaces, LUTs, OCIO, Linear Workflow Merge Techniques, Bitmap, Masks, Most Used Nodes, Sapphire.

Ders 1

  • Ses tasarımının Kullanım alanları.Dizi Reklam,Film ses çözümlemeleri.

Ders 2

  • Ortam sesi kaydı. Ve kurgulanması.
  • Stock muziklerin kullanımı ve sahnelere uygun editlenmesi.

Ders 3

  • Ses mixajı- devamlılığın sağlanması.
  • Animasyona uygun ses efektlerinin çözümlenmesi. Stilizasyon.