Modelleme (Maya & zBrush)
Modelling with Maya & zBrush

3D Generalist
Demircan Taş

(3 Ay - 72 Saat) Dersin amacı, Maya ve Zbrush programlarına temelden başlayarak ileri seviye modellemeye giderek iki programı da entegre kullanarak düzgün topoloji ve sculp ile portfolyoluk modeller çıkarmaktır. 

Başlangıç Tarihi: EKİM 2017
Gün ve Saat: Cumartesi & Pazar 10.00 - 13.00

EKİM 2017 DÖNEMİNE ÖN KAYIT YAPTIRMAK İÇİN BİZE ULAŞIN.

Ders İçeriği

- 3B Modellemeye Giriş
Modelleme tarihçesi, geçirdiği değişimler ve prensipleri
Maya'nın arayüzü, kullanım teknikleri ve modellemeye özgü araçları 
Yaygın olarak kullanılan Polygon ve “Subdivision Surface” modelleme teknikleri, hangi amaç doğrultusunda nerelerde kullanılmaları

- Polygon Modelleme 
Polygon modelleme araçları ile basit modellerden, detaylı model oluşturmaya doğru ilerleme.
(Bu aşama, mimari görselleştirme ile ilgilenenler ve/veya Film sektöründe Set ve Prop modelleme ile ilgilenen katılımcıların özellikle faydalanacakları bir bölümdür.)

- Subdivision Surface Modelleme 
“Organik” obje modelleme. Karakterlerin estetik ve topografik mükemmeliyetini aynı anda elde edebilmeleri için Maya'nın sunduğu araçlardan maksimum düzeyde fayda.

- UV Oluşturma 
Modellenen 3B objelerin dokulandırılması için örgülerinin 2 boyutlu düzlemde açılması
UV oluşturmanın temel özellik ve amaçları

- Set Oluşturma 
Gerçek bir Film Prodüksiyonunda olduğu gibi, 3D Prodüksiyon setlerinin, Prop'ların dağılımı, yerleşim teknikleri ve kameranın bakış açısına uygun stratejik planlama teknikleri.

- ZBrush`a Giriş
Kullanıcı arayüzü, genel ayarlar ve navigasyon kullanımı

- Yüzey Detaylandırma
ZBrush`ın içerisine dışardan ekleyeceğimiz modelleri veya kendi içerisinde yarattığımız geometrileri nasıl detaylandıracağımızı, poligon sayısı optimizasyonlarını , subtool ve layer ile çalışmayı ve detaylı brush özelliklerini nasıl etkili kullanabileceğimizi göreceğiz.

- 3B Heykeltraşçılık ve Anatomi
Sesture, form ve proportion, doğru anatomi

- Yüzey Detaylandırma, Alpha ve Kişisel Fırçalar
Sahip olduğumuz modelin detay seviyesini çok daha ileri taşıyabilmek için kullanacağımız teknikleri öğreneceğimiz bu aşamada; referans fotoğraflar ve photoshop yardımıyla oluşturacağımız kaplamaları zBrush içerisinde kullanmak ve projemize özgü hazırlayacağımız fırçaları nasıl oluşturabilecegimizi göreceğiz.

- Topoloji, Retopoloji ve Displacement Map
ZBrush aracılığıyla yarattığımız yüksek poligon sayısına sahip modellerin nasıl animasyon ve prodüksiyon süreçlerinde aktif olarak kullanılabilecek 3B modeller haline getirilebileceğini göreceğiz. Bu aşamada animasyona özgü topoloji örgülerini incelerken, farklı tasarımdaki ürünlerin ortak noktalarını anlamaya çalışıp ihtiyacımız olan minimum poligon sayla en üst düzeyde görsel detayı nasıl ulaşabilecegimizi göreceğiz.

Sıkça Sorulan Sorular
Eğitimlere devam mecburiyeti var mıdır?

Evet. Tüm programlarımızda ders saatlerinin %90 oranında katılım zorunluluğu bulunmaktadır. 

Eğitimin sadece Zbrush (36 saat) bölümüne girebilir miyim?

Eğitim programı sektörümüzün ve katılımcıların ihtiyacı doğrultusunda oluşturulmuştur. Yarattığınız modellerin sonucu görmeniz ve sunum aşamasına getirmeniz açısında Maya bölümüne de kurum olarak önem vermekteyiz. 

Kayıt yaptırdığım eğitimi dondurabilir miyim?

Ciddi bir hastalık ve ikamet değişikliği sebepleriyle eğitimden kaydınız iptal edilebilir. Sebebinizi ispatlayan raporun yönetime ulaştığı tarih itibariyle ileriye dönük öğrenci tarafından alınmayan kurs saatlerine ilişkin ödemiş olduğu ücret iade edilir. Başka eğitime erteleme, dondurma yapılmamaktadır.

Eğitim ücreti nedir?

Hesaba havale veya EFT ile yapılabilir. Ödeme koşullarıyla ilgili 0212 327 22 00 numaralı telefondan bilgi alabilirsiniz.