Modelleme & Render 6 AY
(Modelling & Rendering)

6 ay sürecek programın ilk kurunda, Autodesk Maya ve zBrush’un temellerinden başlayarak düzgün örgü sistemiyle inorganik modellemeden organik modellemeye doğru ilerleyerek ileri seviye karakter modellemenin temellerini öğreneceğiz.

İkinci kurda Render’da Arnold / Vray ve Compositing’de node – base compositing mantığına sahip Fusion programlarıyla tanışacak katılımcıların modelleme eğitimleriyle birleştirerek 3d Generalist olma yolunda ilk adımı atmaları hedeflenmektedir.


Başlangıç Tarihi: EKİM 2017
Gün ve Saat: Pazartesi - Perşembe 19.00 - 22.00


EKİM 2017 DÖNEMİNE ÖN KAYIT YAPTIRMAK İÇİN BİZE ULAŞIN.

Modelleme

Render

Compositing

(3 Ay - 72 Saat) 3 boyutlu prodüksiyonda kullanılacak olan tüm set elemanları ve karakterlerin hepsi modelleme aşamasından geçer. Bu dersin amacı, Maya'nın sunduğu modelleme araçlarını ve fonksiyonlarını tanıtmak, bu araçların işlevselliğini çağdaş teknik ve metodlar ile birleştirerek, kaliteli ve işlevsel 3B model üretimine yönelik bir eğitim vermek olacaktır.

Eğitimin ilerleyen aşamalarında düzgün topolojisini oluşturduğumuz modellerin en etkili ‘sculp’ araçlarından zBrush ile fırçaları ve fırça özellikleri, yüksek poligonlu modelleri üretirken izlenecek yöntemler ve detaylı organik ve hard surface modeller oluşturabilmek için alpha textureları nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz.

Kullanılacak programlar: Autodesk Maya & zBrush

Ders İçeriği

- 3B Modellemeye Giriş
Modelleme tarihçesi, geçirdiği değişimler ve prensipleri
Maya'nın arayüzü, kullanım teknikleri ve modellemeye özgü araçları

- Polygon Modelleme 
Polygon modelleme araçları ile basit modellerden, detaylı model oluşturmaya doğru ilerleme.

- Subdivision Surface Modelleme 
“Organik” obje modelleme. Karakterlerin estetik ve topografik mükemmeliyetini aynı anda elde edebilmeleri için Maya'nın sunduğu araçlardan maksimum düzeyde fayda.

- UV Oluşturma 
Modellenen 3B objelerin dokulandırılması için örgülerinin 2 boyutlu düzlemde açılması UV oluşturmanın temel özellik ve amaçları

- ZBrush`a Giriş
Kullanıcı arayüzü, genel ayarlar ve navigasyon kullanımı

- Yüzey Detaylandırma
ZBrush`ın içerisine dışardan ekleyeceğimiz modelleri veya kendi içerisinde yarattığımız geometrileri nasıl detaylandıracağımızı, poligon sayısı optimizasyonlarını , subtool ve layer ile çalışmayı ve detaylı brush özelliklerini nasıl etkili kullanabileceğimizi göreceğiz.

- Yüzey Detaylandırma, Alpha ve Kişisel Fırçalar
Referans fotoğraflar ve photoshop yardımıyla oluşturacağımız kaplamaları zBrush içerisinde kullanmak ve projemize özgü hazırlayacağımız fırçaları nasıl oluşturabilecegimizi göreceğiz.

- Topoloji, Retopoloji ve Displacement Map
ZBrush aracılığıyla yarattığımız yüksek poligon sayısına sahip modellerin nasıl animasyon ve prodüksiyon süreçlerinde aktif olarak kullanılabilecek 3B modeller haline getirilmesi. 

Sıkça Sorulan Sorular
Eğitimlere devam mecburiyeti var mıdır?

Evet. Tüm programlarımızda ders saatlerinin %90 oranında katılım zorunluluğu bulunmaktadır.

Kayıt yaptırdığım eğitimi dondurabilir miyim?

Ciddi bir hastalık ve ikamet değişikliği sebepleriyle eğitimden kaydınız iptal edilebilir. Sebebinizi ispatlayan raporun yönetime ulaştığı tarih itibariyle ileriye dönük öğrenci tarafından alınmayan kurs saatlerine ilişkin ödemiş olduğu ücret iade edilir. Başka eğitime erteleme, dondurma yapılmamaktadır.

Bu eğitimi kimler alabilir?

- Sıfırdan Maya ve Modelleme yapmak,
- Temel ve orta seviye Maya ile uğraşıp, teknik sorularına nokta atışı cevap arayan,
- Karakter, Çevre, Endüstriyel Modelleme üzerine yoğunlaşmak,
- Takı, mücevher tasarımında çalışmak, kendi tasarımlarını yaparak üretimden önce sunmak,
- 3d print için kendi modellerini yaratmak isteyenler için uygundur.

6 ayın sonunda herkese staja gidebiliyor mu?

6 aylık eğitimin sonunda eğitiminiz boyunca portfolyonuz için hazırladığınız çalışmalar teknik ve yaratıcılık anlamında değerlendirilir. Bitmiş ve başarılı bulunan işlerin sahipleri ücretsiz eğitim ve staj imkanlarından yaralanabilir.